piątek, 22 maja 2015

Bieganie jest proste ?

Gdyby ktoś dwa lata temu powiedział mi, że będę biegać, chyba bym go wyśmiała. Ta forma sportu nigdy mi nie odpowiadała. Na ćwiczeniach w technikum zawsze czołgałam się po bieżni i czekałam na zajęcia z koszykówki i siatkówki. Po części pewnie dlatego, że moje kolana mi w tym nie pomagały. Zawsze chrupała mi rzepka, pobolewając przy okazji. Myślałam, że bieganie nie jest dla mnie. Miałam też problemy z oddychaniem, zero kondycji. Nie myślałam, że można to wypracować w czasie, po prostu się poddawałam. 



CO SIĘ ZMIENIŁO ? 

Od pewnego czasu moje życie skupiło się na zdrowym odżywianiu i sporcie.  Zaczęło się od ćwiczeń na zajęciach fitnessu. Na początku sumiennie chodziłam na zajęcia, trwałam w tym, aż przyszła zima i zaczęłam chorować - zmieniając temperaturę otoczenia - z ciepłego do zimnego. Postanowiłam spróbować w domu ( pomimo, że sto razy już się do tego zabierałam ). Najpierw Ewa Chodakowska, Mel B. Później poznałam Shauna T i jego Insanity. Poprawiłam trochę swoją kondycję i poczułam się na tyle silna psychicznie i fizycznie, że rozpoczęłam przygodę z bieganiem. 

Od dwóch miesięcy: 2kg mniej ( chociaż wydaje mi się po masie, że kilogramy nie oddają tej zmiany ) - zmniejszyła się moja waga, masa. Poprawiła się kondycja. 

W chwili obecnej skupiam się na bieganiu i cardio, aby zgubić tkankę tłuszczową, ukrytą pod mięśniami. 

CO DAJE NAM BIEGANIE ? 

Przede wszystkim angażuje do pracy, a tym samym dotlenia prawie wszystkie partie mięśniowe, nie obciążając ich. Kiedy biegamy, zwiększa się masa kości czyli ich mineralizacja. Zapobiega to osteoporozie. Dodatkowo bieganie rozwija układ krążeniowo-oddechowy. 

Gdy biegamy, w większości spędzamy czas na świeżym powietrzu, co jest ważne dla psychiki i kondycji fizycznej osób, które mają siedzącą pracę, w zamkniętych pomieszczeniach. Bieganie dotlenia mózg. Człowiek staje się bardziej kreatywny, pracuje efektywniej i mniej się męczy. 

Podczas dłuższego wysiłku wydzielają się również hormony szczęścia. 


Bieganie ma również wpływ na długość naszego życia. Badania naukowe przeprowadzone na grupie ponad 20 tysięcy biegaczy, wykazały, że regularne bieganie może wydłużyć życie nawet o 7 lat! 

Tak więc widzicie, że warto, trzeba tylko uwierzyć i chcieć. 

Kolejny post z serii bieganie: Jak w ogóle zacząć? 

Co myślicie o tej aktywności fizycznej?  

Do następnego, Klaudia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz.
Odwzajemniamy się każdemu.

Dziękujemy ;-*