czwartek, 9 kwietnia 2015

Rower to zdrowie!

Ostatnio obiecałam, że pojawią się nowe tematy. Tak. Wraz z rozpoczęciem mojej przygody ze sportem, zaczęłam szukać informacji o treningach, zdrowym stylu życia, wpływie aktywności fizycznej na nasz organizm i umysł. 

Rower od pewnego czasu zajmuje wysoką pozycję na mojej liście. Wcześniej nie brałam go na poważnie. Jeździłam od czasu do czasu, kiedy po prostu miałam chęć. W tym roku postanowiłam, że mocno się wezmę w garść i nadrobię kilometry. Nie mam konkretnego celu, tylko chcę zadbać o kondycję fizyczną i psychiczną. 
W takim razie pojawia się pytanie: CO NAM DAJE TEN ROWER? 

"Po pierwsze, rower to już nie tylko najszybszy, najtańszy i najbardziej ekologiczny sposób na zakorkowane miasto. To symbol zdrowego stylu życia i najmodniejsze dopełnienie codziennych kreacji aktywnej kobiety. Dobieranie torebki do butów jest passe - dziś dobiera się koszyk do roweru." Przekonajcie się, jak wiele możecie zyskać, przesiadając się z czterech na dwa kółka!



Spalanie

Czy wiecie, że pedałując z prędkością 19-22 km/h, spalamy 488 kcal w ciągu 60 minut? Nawet jeśli jesteś łasuchem i musisz zjeść tego BigMaca, to podjedź do McDrive rowerem, a nie samochodem. Spalisz go w drodze. 

Ekokalorie

Na rowerach jeździ 70% Polaków, jednak jak wynika z badań CBOS, tylko 20% Polek przemieszcza się w ten sposób regularnie. Inne badania wykazały, że ponad 80% z nas ma codziennie w drodze do pracy do pokonania nie więcej niż 20 km, a połowa z tej grupy nawet mniej niż 10 km. Niestety, liczby pokazują, że zdecydowanie preferujemy samochód. Na rowerze taka trasa nie zajmie więcej niż 30 minut, a zyskujemy nie tylko oszczędność na benzynie. Pedałując, minimum dwa razy w tygodniu po ok. 30 minut, spalamy dodatkowo 3000 kcal, co może się przełożyć na 0,5 kg mniej w miesiąc! 

Źródło energii

Jeżeli dopadło Cię wiosenne przesilenie, wsiądź na rower. Badania dowiodły, że przejażdżka jednośladem zwiększa ilość energii o 20%, a zmniejsza odczucie zmęczenia o 65%. Wszystko dzieje się za sprawą dopaminy, która uwalnia się podczas jazdy i poprawia nastrój. 

Forma na siedząco

Znasz inne narzędzie treningowe, które ułatwia przemieszczanie i daje możliwość siedzenia podczas ćwiczeń, bez obciążania stawów jednocześnie dbając o formę? Nie ma to jak rower! Pokonanie takiej samej odległości biegiem zdecydowanie mocniej wpływa na stawy kolanowe i skokowe ( wiem po sobie - nie mogę biegać ). Jednak jeżeli chcesz, żeby rower był Twoim przyjacielem, a nie wrogiem, musisz go dobrze dopasować. Odpowiedni rozmiar ramy to nie wszystko, ustawienie siodełka na odpowiedniej wysokości też jest bardzo ważne. Opierając stopę na pedale w najniższym położeniu, Twoje kolano powinno być lekko zgięte. Polecam zgłosić się do serwisu rowerowego i poprosić o pomoc specjalistę. 


JAKI ROWER?

Miejski

Obniżona rama została stworzona dla dam, więc pozwoli Ci wsiąść na rower w każdej sukience lub nawet wąskiej spódnicy. Pamiętaj, że nawet jeśli poruszasz się dumnie i z klasą, musisz to robić zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Jeśli przemieszczasz się w miejskim gąszczu, na pewno przyda Ci się modny dzwonek.


Sportowy

Uniwersalny rower będzie Twoim niezawodnym partnerem w każdym terenie. Pokonasz na nim pagórki, równiny, polne dróżki i wąskie asfaltowe ścieżki. Geometria ramy Sport Cross Geometry przystosowana jest do tego, by nawet podczas długich przejażdżek nie czuć zmęczenia. Twój komfort zapewnią : duża liczba dostępnych przełożeń oraz swoboda prowadzenia. Lekkość jazdy gwarantują opony o niskim oporze toczenia. Jest to idealny rower na niedzielne wycieczki oraz podróżowanie po szlakach. Wystarczy już tylko wybrać odpowiedni cel.



Komfortowy

Rowery typu cruiser wyróżnia charakterystyczna rama, grube opony, szeroka kierownica, wygodne siodełko i pozycja podczas jazdy. Słyną ze stylu, ale też niezwykłego komfortu. Jeżeli ze względu na wygodę za nic nie zrezygnujesz z auta, to tylko ten typ może Cię do tego przekonać. 



A jak Wy podchodzicie do tematu roweru? 
Dajcie znać, czekam na Wasze odpowiedzi! ; )

Do następnego, Kochani! 

31 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie wycieczki rowerowe ze znajomymi. Chociaż od kilku już lat chętniej sięgam po rolki, ale oczywiście na krótszą drogę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam jazdę na rowerze. Mój rower już od miesiąca jest eksploatowany :) już mam za sobą ponad 150 km. Ja mam bardziej rower crossowy ale marzy mi się i też taki mieszczuch, miętowy yhmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się!

    Też zrobiłam taki wpis w zeszłym roku!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię jeździć rowerem, ale robię to ostatnio bardzo rzadko :/ moja druga połówka nie przepada za aktywnością fizyczną tego rodzaju :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja druga połówka zazwyczaj jest w pracy, więc jeżdżę z rodzicami albo sama ; )) Nie zniechęcaj się tym ; )

      Usuń
  5. Ja już dawno nie jeździłam na rowerze. Odkąd przesiadłam się na cztery kółka, rower poszedł w odstawkę :) Chyba wiosną czas go odkurzyć :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Rower to zdrowie, a ja roweru nie mam :<

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam jeździć na rowerze! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. ach te rowery... :) właśnie przymierzam się do zakupu roweru dla Juniorka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja zaś na rowerzenie jeżdże bo nie mam czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię wycieczki rowerowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja odkurzyłam swój rower już na początku marca, wtedy poświeciło trochę słoneczko, ale że potem się schowało to nie jeździłam, aż do wczoraj. Wczoraj za to zrobiłam fajną trasę i czułam się świetnie po powrocie do domu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam jezdzic na rowerze!!!! a w szczególności z chłopakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. lubię rower właśnie mój przechodzi mały remoncik ... i do roboty! :)


    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wpis, no ja muszę się zebrać i coś kupić.
    Zapraszam do mnie na jeszcze ciepłą recenzje niesamowitej książki i mix zdjęć.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  15. dokładnie rower to zdrowie, choć ja wolę biegać - ale to z racji,że biegałam kilka lat;p mimo wszystko uwielbiam także jeździć na rowerze;-) świetna alternatywa dla auta ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam problem ze stawami, dlatego rower to dla mnie świetna alternatywa ;)

      Usuń
  16. Ja niestety w Krakowie nie mam swojego sprzętu, nie znam też za bardzo miasta i chyba to nie dla mnie :D Aczkolwiek jak tylko wracam do domu, to często zdarza mi się jeździć na "wycieczki" :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja kupilam w zeszlym roku beżową holenderke, ale na razie jeździłam na niej może z 4 razy ^^
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam jeździć na rowerze! :D

    Pozdrawiam ✿
    ♥Mój blog-kliiik♥

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedyś jeździłam sporo na rowerze, ale teraz sporadycznie niestety, mam nadzieję, że sie to zmieni

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam rower i fishboarda. Mój rowej jest piękny i kocham go jak właśne dziecko. Mój chłopak nazwał go...Biedronka haha. Gdzieś na moim instagramie jest nawet zdjęcie tego roweru :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz.
Odwzajemniamy się każdemu.

Dziękujemy ;-*