sobota, 29 listopada 2014

Zabójcze piękno & Biała gejsza

Nie wiem jak Wy, ale ja kocham książki. Od dzieciństwa rodzice czytali mi bajki. Nie było mowy choćby o maleńkiej pomyłce, ponieważ wszystko znałam na pamięć. Tak zostało do dziś. Mam swoje ulubione tomy, które potrafię czytać po kilka razy, ale zdarza mi się (dość często..) kupić coś nowego. Na te dwa cuda trafiłam jakiś czas temu w ... Biedronce. Dziwicie się? Ja też byłam w szoku, bo zazwyczaj w takich sklepach nie widzę nic ciekawego, dlatego radość była jeszcze większa kiedy przeczytałam i okazało się, że są  na prawdę wciągające.
 
 

Joy Fielding  "Zabójcze piękno"
 
W małym miasteczku na Florydzie z pozoru nic się nie dzieje. Życie mieszkańców wypełnione jest rutyną, upływa w cieniu prowincjonalnych skandali, plotek i zdrad. Pewnego dnia tym spokojnym miejscem wstrząsa wiadomość o odnalezieniu na bagnach zwłok najpopularniejszej uczennicy w szkole, pięknej Liany Martin. Są też inne ofiary. Wszystkie te ładne, młode kobiety. Zabójca każe im gorzko płacić za urodę...
 
Bardzo polecam Wam tę lekturę na zimowe wieczory, nie będziecie żałować!
 


 
Chelsea Haywood  "Biała Gejsza"
 
Była modelka Chelsea Haywood - wychowana w zachodnim świecie - postanawia sprawdzić na własnej skórze, co to znaczy być gejszą we współczesnej Japonii. Jako posiadaczka trzymiesięcznej japońskiej wizy (i mimo świeżo poślubionego męża Matta), zaintrygowana opowieściami o Tokio i Roppongi - dzielnicy nocnego życia - wkracza do jaskini lwa. Zawód hostessy "ma niewielki związek z seksem; wymaga raczej znajomości psychologii i nie ma nic wspólnego z prostytucją". Ale.. Oczarowana miliarderami, którzy "są zabawni, inteligentni, uprzejmi i bardzo często samotni", zacznie przywiązywać się do swoich klientów, a alkohol i narkotyki zagrożą jej małżeństwu i zdrowiu psychicznemu.
 
Jest wyjątkowa! Zaciekawiła mnie bardzo. Opisuje wszystko to co dzieje się w Japonii i jak wygląda prawdziwa praca gejszy..
 


Do następnego!


12 komentarzy:

  1. Ja też uwielbiam książki! Aktualnie czytam "Koniec Świata i Hard-boiled Wonderland" Murakamiego, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie niestety brakuje czasu na książki, a lubię czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "Zabójcze piękne", świetna książka! I zaskakująca

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym przeczytać "Białą gejszę"

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię wieczory z książką. Szczególnie w chłodniejsze wieczory, z kubkiem dobrej herbaty ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Zabójcze piękne" muszę przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, ze w tej pierwszej książce ktoś inspirował się Miasteczkiem Twin Peaks, ale może mi się wydaje :)
    A co do drugiej o gejszach czytałam ale tylko w Wyznaniach Gejszy, tamta ksiązka mnie mega pochłonęła, myślę że i ta mogłaby mi się spodobac:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jestem w trakcie szukania książek, więc chętnie wpiszę pozycję na moją listę;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie muszę się zabrać za "Zabójcze piękno"! Sama mam parę książek, które czytam parę razy w roku odkąd skończyłam 14ście lat... Śmiem twierdzić, że mogłabym je cytować z pamięci :))
    W wolnej chwili zapraszam do nas :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz.
Odwzajemniamy się każdemu.

Dziękujemy ;-*