wtorek, 28 października 2014

Halloween

Halloween - jest to zwyczaj związany z maskaradą, odnoszący się do święta zmarłych. Obchodzony jest w wieczór 31 października, czyli przed dniem Wszystkich Świętych. Mimo, że dzień ten nie jest świętem urzędowym, cieszy się największą popularnością tuż po Bożym Narodzeniu. 

Koszmarnie, przeraźliwie, straszno – to ten czas w roku, kiedy wielu z was trzęsie się ze strachu, chowając głowę pod kołdrą; to ten czas w roku, kiedy demony, zombie i duchy wracają, by się trochę zabawić. Ale to też czas na najlepszą imprezę roku!


Halloween wywodzi się od celtyckiego obyczaju, Samhain, chociaż sama nazwa z pochodzenia jest katolicka. Celtowie wierzyli, że 1 listopada dusze wszystkich ludzi, którzy zmarli w ciągu minionego roku, wracają na ziemię i szukają żywych istot, w których mogłyby zamieszkać przez następny rok. Wierzono, że w ten dzień świat martwych i żywych łączy się w jedność. Celtowie, którzy nie chcieli przecież, by ich ciałem zawładnęła jakaś obca dusza, aby się przed tym ochronić, 31 października palili wielkie ogniska i przebierali się w dziwaczne stroje, żeby dusze nie widziały w nich żywych, ale upiory, które również szukają dla siebie ciał. 

Dziś Halloween to przede wszystkim zabawa, w której uczestniczą zarówno dzieci, jak i dorośli. W każdym amerykańskim domu zapala się świecę, która jest umieszczona w wydrążonej dyni w kształcie upiornej twarzy. Dzieci chodzą po domach sąsiadów, przebrane za różnego rodzaju potwory i proszą o cukierki, a ich starsze rodzeństwo bawi się na imprezach. 


Dlaczego dynia? 

Legenda mówi, że dawno temu żył pewien pijak, który po śmierci trafił do piekła. Nikt nie mógł tam z nim wytrzymać, więc go wyrzucili, skazując tym samym na wieczną tułaczkę po ziemi. Wyganiając go, Szatan dał Jack'owi kawałek palącego się węgla z ogniska. Nieboszczyk włożył go do ogromnej, niedojedzonej rzepy. Z takim światłem wyruszył w wędrówkę po ziemi. 



Make up 

Wybierając się na imprezę halloween'ową koniecznie musicie zadbać o makijaż. Ja stawiam na coś delikatnego. Wygląd okropnych zombi czy innych straszydeł trochę mnie przeraża, dlatego wolę wersję 'light'. A Wy ? 





Dodatki 

 W internecie można znaleźć bardzo dużo akcesoriów i pomysłów na upiększenie swojego stroju na Halloween. Ja stawiam na paznokcie w ciekawe wzory. 




Inspiracje

Na koniec trochę pomysłów na słodkości ;)


Wyczekujcie relacji z wypadu Halloween'owego!
A Wy jak obchodzicie to straszne święto?

Do następnego!

9 komentarzy:

  1. Planowałam zrobić Halloweenową imprezę, ale przez to że zalało mi mieszkanie, chwilowo nie mam możliwości jednak przyjmowania gości, więc na imprezę muszę poczekać do przyszłego roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zoombie girl - taka sesja od dawna chodzi mi po głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nawet nie wiedziałam dlaczego dynie są tak popularne w to święto ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo ciekawych pomysłów :) Podobają mi się te pazurki

    OdpowiedzUsuń
  5. Generalnie nie obchodzę Halloween. Pojawia się teraz dużo tutoriali na makijaże i charakteryzacje, ale ja nie bardzo lubię kiedy są one bardzo przerażające. Wolę wersje nawiązujące do tych wszystkim czaszek, krwi itd, ale jednak ładnych, a nie straszących. Te makijaże bardzo mi odpowiadają.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dziś robię dynię ;D hehe
    http://magiclovv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie obchodzę tego święta, chyba nie jestem też jakąś przeciwniczką, ani też zwolenniczką tego święta. Bardzo podobają mi się te wszystkie dekoracje, tradycje, to jak ludzie obchodzą ten dzień. Jednak ja wolę trzymać się z boku i nie brać udziału, tylko podziwiać to co się dzieje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja lubię tego typu święta - fajne na taki relaksik :) szkoda tylko,że w Polsce nie jest az tak obchodzone.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz.
Odwzajemniamy się każdemu.

Dziękujemy ;-*